torsdag 6. januar 2011

Litt om tingstuo og det jeg driver med.......

Gjenbruk - redesign - omsøm, plukke fra hverandre og sette sammen på nytt i andre sammenhenger; mange begrep og grenseløse muligheter. Med tingstuo prøver jeg å lage en ramme om det jeg fyller mye av fritida mi med. Rent fysisk er tingstuo et utsalg i et gammelt skolehus der jeg samler ting jeg kjøper, får og lager. Veldig artig om noen kjøper, men minst like artig er det om noen får inspirasjon til egen kreativitet :)
Det viktigste redskapet jeg har er blikket mitt. Å SE tingenes iboende egenskaper, sjøl om det går på tvers av opprinnelig bruksområde, er et MÅ om man skal få til noe nytt. Jeg stresser ikke med at det jeg gjenskaper nødvendigvis skal bli så sprøtt eller aparte på noe vis. Det trenger heller ikke å bli spesielt vakkert, landlig eller passe inn i noen annen ny trendy bås for den del. Viktigst for meg er å skape og leke og holde egen kreativitet ved like. Treffer jeg noen hjemme med det blir jeg glad :)


VIKTIG: Slik jeg ser det trenger ikke gjenbruk og redesign å være omfattende og gjennomgripende. Det kan være en rød knapp der det før var en grå, ei fløtemugge som blir telysestake eller ei pute sydd av tre brukte tekstiler som på bilder her. Bli med og lek om du ikke allerede gjør det :)

2 kommentarer:

  1. Hurra for oss og bloggen din! Nå henger det ybersøte bildet av dompapp og kjøttmeis på bildeveggen min, mens filtfuglen sitter i ei splitter ny ikea-lampe. Speilet fikk jeg ikke med til byen, men vurderer å etterhvert bytte det med det som nå henger på stua, eller henge det ute i gangen - hvis jeg får lov til det av sameieren min da....! Veldig fornøyd med skattene iallefall:)

    SvarSlett
  2. Hei igjen, artig at skattene du fant i tingstuo har fått et godt hjem:)Klem Synøve

    SvarSlett