onsdag 26. januar 2011

Fretexfristelser og lokale kleshengere


Trondheimstur helga som var - og jeg klarte sjølsagt ikke å unngå en aldri så liten brukthandel :) Egentlig helt ukombinerbart dette da, men underkjole, hjemmesydd forkle og rutete skjorte i akkurat de rutene jeg forbinder med barndommen og 60-tallet - de måtte bare bli med meg hjem!



Hva jeg skal gjøre med disse plagga vet jeg ikke ennå, skjorta kan jeg bruke som den er, forkle samler jeg på, men underkjolen.........




Jeg samler på mange andre uttrykk for kvinneliv og kvinnehåndtverk også. Slutter aldri å undre meg over hva kvinner har funnet på for å få utløp for skapertrang og fargeglede - disse kleshengerne fikk jeg av nabo og svigerinne en dag før jul - tre teknikker; plastsurring, strikking og hekling - fine, ikke sant?

3 kommentarer:

  1. Hei. Så stilig kjole. Har nettopp sittet å sett programmet hvordan se godt ut naken. No tru jeg ikke at hverken jeg eller du har planer om å kle av oss i hytt og pine. Men kvinneligheten bør vi ikke kimse av. Kanskje burde jeg begynne å gå i kjole....?
    Takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Hyggelig ja:-)
    Klem

    SvarSlett
  2. Apropo forkle og bruktbutikkar. Har du vore på Etter min morfar på Bakklandet? Bloggen viser ingen eller få bilete av heilhetsinntrykket, men eg oppdaga iallefall denne perla av ein butikk no nyleg, og sist vi var der så handla heile vennegjengen med seg kvart sitt forkle. Es ist aus dem leben einer hausfrau teil III....!

    SvarSlett
  3. Først i dag oppdager jeg at du har vært inne "over alt" og lagt igjen kommentarer - så artig! Og tusen takk for tipset om denne bloggen, virkelig etter mitt hjerte:))) Den skal følges - og neste bytur må planlegges godt skjønner jeg! Og ja;;; forkle må skikkelige damer ha, det har jeg da visst lenge! (Hvorfor jeg aldri blir helt dame da, det må komme av andre ting...he he)

    SvarSlett