tirsdag 11. januar 2011

En liten gjenbrukshistorie fra hverdagen


Søndag var gubben og jeg ute på ski - han med fingervotter. I løpet av turen kom det fram at han bare hadde flere enklinger av vanlige votter, men ingen par! Dermed var følgende handlingsrekke i gang hos meg: Finne restegarn og strikke votter - hos oss er ullklær av alle slag en sjølsagt ting nemlig - se over enklingene om de kan brukes til noe annet, tenke, tegne ev. gjøre............. (Tips til gubben om hvordan ta vare på vott nr. to er et sideprosjekt som jeg skal spare dere for :)


Kun èn av de tre enslige vottene ble godkjent til gjenbruk. Denne tradisjonelle votten med åttebladsroser er for fin til å kaste! Da strikking av nye votter har førsteprioritet nå er gjenbruksprosjektet bare på tanke- og tegnestadiet, om jeg finner på noe lurt skal dere få se det. Nå kan det hende at jeg ikke får en god nok idè til å sette votten inn i en ny setting - men det gjør ikke noe, prosessen med å finne løsninger har kanskje gitt meg noen nye tanker om noe helt annet! Sånn går no dagan........

2 kommentarer:

  1. Så spennende. Lure veldig på hva du finner ut av gjenbruk. Dessuten var bildene kjempefine.
    Håpe du har åpen butikk snart:-)
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei Synnøve! Blir spennande å følgje bloggen din! Gjenbruk av einslege vottar var litt av eit prosjekt, spent på om du får ein god ide:-) Og kva med gjenbruk av einslege sokkar/ lestar?? Her trur eg marknaden er endå større, kjem du på noko lurt her, bortsett frå pippi-varianten, bør du leggje det ut!!
    Gunn SD

    SvarSlett