lørdag 24. mars 2012

Gummistøvler, barndomsminner og stær......


Har alltid vært spesielt opptatt av gummistøvler! 
Som eldst i en søskenflokk på 7 hadde jeg det privilegium
 å alltid få nye støvler som barn.....
Støvler måtte vi kjøpe 
de kunne vi jo ikke lage sjøl som med klær, 
de var ofte hjemmelaget i mitt barndomshjem:)
Mine søstre måtte finne seg i å arve min smak i støvlevegen....
ikke det at det var bare å velge på øverste hylle
men jeg tror jeg hadde i alle fall 4 par støvler som var moderne i løpet av tida på grunnskolen...
husker enda hvor stolt jeg var over grønne med snøring 
 - som en av de først på skolen :)


Den gangen hadde jeg ett par i gangen
og de ble jo brukt også:)
nå har jeg mange....
Ett par på hver av de tre hyttene jeg frekventerer
og minst to par her hjemme:)
I går ble støvlesamlingen fornya
ett par gikk rett i søppelkassa med stor flenge i skaftet
og disse solide høye kom inn i livet mitt....:)
kan ikke leve uten høye støvler i dette regn- og vindlandet her ute i fjordene....
og det gjør jo ikke noe om de er litt fine....:))


ellers er det store mengder stær i bygda
tror aldri jeg har sett så store flokker 
på trolig flere hundre individ....
her 6 av dem i poppelen min...


- fuglefotografering krever tålmodighet 
det har ikke jeg 
men fanga litt av stærflokken i duskregnet....

Nyt dagen - nå skal jeg bake sitronkake
til vakta mi på utstilling/kafè på Gammelkommunehuset:)

5 kommentarer:

  1. Hei :-) så hyggelig, du er hjertelig velkommen!! :-) Jeg vet ikke helt hvilken butikk du tenker på men det er en bruktbutikk her på Melhus som er stappfull. Og der kan du finne skatter :-) Det er Envina sin butikk og den har åpent hver dag untatt tirsdag tror jeg. Iallefall åpen på lørdag. Ellers er det på Orkanger, ganske stor en på Vormstad, litt utenfor Fannrem mot Meldal. Men du må komme til Kvål altså, så gøy å møte noen med samme interesse! Skal du få kake!! :-) du må bare sende melding om du er i området. Jeg har ikke så mye tid som jeg ønsker og butikken er veldig sjelden åpen, men skal forsøke å ha den åpen noen lørdager. Det er bare så gøy!! Det vet jo du alt om. Ikke det at en selger så mye men det er bare det at en samler så mye, iallefall jeg. Jeg elsker å se potensial i alt mulig og da ble butikk løsningen for at en skal kunne leve i huset en bor i :-))). Snakkes ! Mvh Anita

    SvarSlett
  2. Støvlene mine er knall røde:
    http://brittarnhildshouseinthewoods.typepad.com/brittarnhilds_house_in_th/2009/01/red-boots-and-a-train-ride.html

    SvarSlett
  3. Nog är det ju roligare att få gå i snygga, moderna gummistövlar och de behövs ju verkligen.
    Tänk att det finns så stora flockar med starar. Här har de minskat regält sen det finns mindre kossor i hagarna. När jag var barn fanns bebodda starholkar vid varje hus.

    SvarSlett
  4. Ahh... godt det er flere som liker gummistøvler spesielt godt.
    Du sier du har flere par, kanskje et par høye glossy f.eks Hunter!?
    Jeg liker dem ekstra godt når de er glossy, da er de flotte HOT'e og sexy!
    Bruk gummistøvlene dine ofte så andre også kan nyte synet av dem ;-)

    SvarSlett
  5. Hei!
    Bondekar (ikke på heltid) som trives i høge, brune Viking Trygg i fjøs og jord

    SvarSlett