lørdag 17. mars 2012

Barnlige gleder i Tingstuo...:)


Tingstuo har ikke det helt store utvalget for barn
men hele tida lurer det seg inn noen kjekke ting
som denne rutete ranselen og plastkorga 
fra 60-tallet....
Hesten er nok av nyere dato
men knegger helt sikkert til målgruppa 
med rosa sløyfe i mana.... 


- plast har jo vært barnematerialet framfor noe...


- denne karen har kommet seg litt opp
han lurer på om han skal prøve seg på å fly.....:)

En ting jeg har lagt merke til i åra med Tingstuo;
- barn finner ofte småting blandt "voksentingene" 
som de ser noe i....
gjerne overraskende for oss voksne
det kan være farge eller form
mønster, blomster, dyr
en kopp eller en krydderhylle
eller rett og slett noe 
som skaper assosiasjoner bare de sjøl forstår....

Spennende - slik var jeg også da jeg var lita
likte veldig godt å få ting som ikke var barnslige....
Intet nytt under solen:)))

Golvet i bakrommet på Tingstuo er nå reparert
maling skal kjøpes i dag.....
blir godt å få rydda opp 
og åpna for besøk
 igjen:)

2 kommentarer:

  1. Så fine ting...og den plastkorga vekker minner. Jeg hadde ei rød kurv da jeg var liten:-)

    SvarSlett
  2. Skulle gjerne vært barn igjen......sånn av og til.

    SvarSlett