tirsdag 10. november 2015

Virkeliggjør en drøm!!!


Har lenge hatt en drøm 
om egen steiketakke 
og om å kunne leke 
med gamle baketeknikker...


men som det fornuftige mennesket jeg prøver å være 
så sloss jeg mot innvendinger av typen;
- dyrt å kjøpe 
- kanskje bare artig i starten 
og så blir den stående der...osv 
og så har jeg bare utsatt hele greia...


Men; i går 
tok jeg til vettet og tenkte som så;
om jeg ikke gjør dette nå
med masse tid til overs (!)
og lyst på nye prosjekter
- vil det da egentlig noengang passe bedre?

Her ser dere resultatet av første prøvesteiking
- med den enkleste flatbrødoppskrifta
og med fullstendig fortrenging av standardmål på leivene
ble resultatet over all forventning:)))

Drømmer er en fin ting å ha
- men noen av dem gjør seg best 
i virkeligheta:)))

4 kommentarer:

  1. Vet du, det er bare et par dager sidn jeg sa at jeg har lyst å lære å bake flatbrød.. Det står en gammel takke her på gården, og snart må jeg sjekke om den er brukbar. Hjemmelaget flatbrød smaker så godt.. Og hvis jeg var deg ville jeg bakt opp en ladning til julegaver.. Jeg er sikker på at slekt og venner ville blitt kjempeglade. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  2. Det der var virkelig smart altså!
    Noen ganger er det de viktige tingene man trenger å kjøpe. Går du lei, får du nok solgt den igjen. For slike gamle teknikker er veldig populære.
    Jeg hadde min tid på Husmorskole, og da stekte vi på takke. Masse jobb, så noen ganger går det kjapt å være to. En som kjevler, og en som steker, så deler dere bare på " gevinsten"
    Jeg husker vi stekte lomper rett på stekeplata også.
    Det er koselig å bli kjent med andre bloggere, og jeg synes det er en fin stemning her hos deg, med interessante innlegg, så selvfølgelig vil jeg kommentere her hos deg.
    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Vettu, dette har jeg også tenkt på lenge..både lefser og flatbrød..må vel få ut finger'n snart æ å:))
    Kos dæ i bakinga, klem:)

    SvarSlett
  4. Hei hei!
    Kom tilfeldigvis inn på bloggen din, og likte meg her!
    Har ikke fått lest så langt bakover, men skal ta meg tid til det etterhvert....
    Takke ja, det må man ha. Vi har en som går på rundgang i familien, og litt lefse har det nok blitt, selv om det stort sett er å steke svele den blir brukt til her!

    Stikker innom igjen jeg!

    Inger G.

    SvarSlett