onsdag 25. november 2015

Min dag...


Å være novemberbarn
betyr å forsvare en måned 
de fleste opplever som mørk og trist...


...fra jeg var barn 
har denne måneden hatt 
et eget lysskjær over seg:)


Det var mulighetenes måned
ønsker og behov 
ble lyttet til på en annen måte enn ellers...


postkassa 
hadde plutselig spennende innhold 
med mitt navn på...


Som godt voksen 
må jeg bare innrømme
 at disse tendensene henger i
- den dagen som er MIN
(det var i går:)
har en annen farge
enn andre dager
- jeg gleder meg stort over alle 
som tenker på meg
og viser at jeg 
er en del av livet deres
enten det er en sms eller et kort 
eller en presang:)
i min omgangskrets 
ruinerer vi oss ikke på gaver til hverandre
men kreativitet og omtanke 
står høyt i kurs....:)
TAKK:)
Vel - så er det bare å gi seg i kast med neste år:)))

4 kommentarer:

  1. Vel overstått.. Da er vi to novemberbarn.. Jeg har min dag om noen få dager.. Morsomt det du skrev om postkassen, for før mobil, facebook og mail, så var faktisk postkassen full av kort og hilsninger.. DET var trivelig.. Håper du hadde en flott og fortjent dag. Klem

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med gårsdagen!! Måneden din har vært fin så langt, takk og lov..
    Jeg er septemberbarn...men i sinn et vår-og sommerbarn:))
    Ha en fin start på et nytt år, klem:)

    SvarSlett
  3. Gratis med dagen som var!!!!
    Alltid koselig med DIN DAG, selv om man er voksen.
    Og det er ikke gavene som blir mest satt pris på, men omtenksomheten.
    Jeg hadde jo MIN DAG i september, men jeg var ikke så glad inni meg. Men jeg ble så glad for hver og en som kom innom og hilste på.
    Denne uken har jeg fått 3 flasker vin, av tre forskjellige venner. Den ene med marsipangris, som er noe av det beste jeg vet, og et lite skilt, som får meg til å smile.
    DET er slike ting jeg elsker. Å bli satt pris på. Og så er jeg veldig glad i å glede andre også da.
    Snart helg. Nyt den. Selv blir det jobb på meg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Gratulerer på etterskudd! Håper dagen din var fin..Jorunn

    SvarSlett