mandag 14. september 2015

Påfyll...


Sånn kan det se ut i fjellet
i Rørostraktene en septemberdag...:)


Naturen lå der
- og vi fikk være midt i alt det vakre
i flere timer...
Fylle på med synsinntrykk, 
lukter og lyder
- og lagre dem i minnet...


Hyttelivet er enkelt
på den lille hytta vår
 i Hitterdalen ved Røros...


...men trivselen er stor
og naboene finfine...:)


Å kunne se
- og glede seg over det enkle
er en gave som jeg prøver å verne om.
Hadde f.eks. denne turen blitt bedre 
om termosen hadde hatt et kjent merke
eller kniven en dyr logo preget i sliren?
Neppe - men; jeg er også glad i spennende design
og godt håndtverk, 
og liker veldig godt det lille ekstra....:)
(Kniven har jeg forøvrig laget sjøl
- skjev og litt rar men med godt grep og funksjonell i bruk:)
Men jeg øver meg på å tenke "Godt nok"
- det er navnet på den lille hytta vår i Hitterdalen
og det kan godt brukes som en påminnelse 
når fristelsene står i kø...:)
Ingen dibbedutter kunne gjort denne helga vakrere
eller gitt den et rikere innhold 
- alt var mer enn "Godt nok":)
God høst:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar