torsdag 24. september 2015

Høststemning...


Høsten 
- den beste årstida for meg:)

Jeg går hjemme for tiden
- har god tid 
til å rydde, tenke og se meg omkring
- hva er det egentlig jeg forbinder med høststemning?


Ikke nødvendigvis å tilføre så mye i alle fall
- høst er for meg en annen ro
enn på sommeren...
og så blir det viktigere med ekte vare
 og mindre fjas...

(blyanten her har hunden vår Yoko
-forlengst gått til de evige jaktmarker- 
tygget på og dessuten står det "forenkla ditt liv-få tid att leva" på den
 jeg kan bare ikke kvitte meg med slikt...!)


...noe som gjenspeiler seg 
i tingene jeg omgir meg med i det daglige
som denne stabelen med bruksting
- delvis laget av folk jeg kjenner -
og som bare blir vakrere ved bruk

skåla øverst er bruktfunn 
- så følger fire hjemmedreide tallerkner laget av min svoger Eirik
under der et fat fra loppemarked
og underst skjærefjøl laget av mitt tantebarn Sigbjørn...


høststemning er for meg
forbundet med mjuke skygger
rolige farger
og "hel ved"....

Finn dine høstgleder og stemninger du også:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar