søndag 6. september 2015

...og plutselig var det høst!


I går var føttene mine 
solid pakka inn i ullstrømper
og plassert i et par utgåtte fjellsko 
(som jeg har problemer med å kvitte meg med forøvrig)
- alt ble vått
og alt omkring meg 
tyda på at høsten er her...


...rart...
for bare tre uker siden 
hadde føttene mine det slik
- ullstrømper og andre høsttanker 
var overhodet ikke i nærheten:)


Sommerminner av det fine slaget
kan vi ta vare på
inni oss
...
plutselig høst
 bokstavelig og billedlig
- et uønska tap
- eller en innsikt man egentlig alltid har hatt
om at ingenting kan man holde på...

Men; gleden over det du fikk være i
og har lagra i minnet
kan ingen ta fra deg
uansett årstid...!

Varm høstklem til dere:)


1 kommentar:

  1. Høsten kom litt brått, ja..men den er litt god også. Jeg liker høsten. Det var nysnø på fjelltoppene i dagmorges. Jeg pleier å si at vi må huske å nyte mens vi har det, selv om dager og tid fyker avgårde.. Nyt årstiden, du også, og vips..så blir det vår, sol og sommer igjen.. Klem herifra.

    SvarSlett