onsdag 2. januar 2013

Fargefest i 2013....;)


4.juledag starta jeg på arbeidet med å 
brodere seler til nordmørsbunaden 
- altså mannsvarianten
sønnen min som skal ha bunaden 
hadde bursdag denne dagen
og siden han bor i Tromsø
 ble det min måte å feire ham på
å starte broderinga...
utsatt i 1,5 år
må bli ferdig til våren.....


23 farger!!!
- og jeg må innrømme at jeg lurer litt 
på prioriteringene til de som har komponert bunaden
et utrolig pirkarbeid
selene skal altså skal være under vesten 
som igjen er under jakka
og dermed får de sjelden se dagens lys...

- fint ska de varra:)

I alle fall:
jeg trenger ingen nyttårsforsetter
- jeg skal jo brodere!!!

2 kommentarer:

  1. GODT NYTT ÅR, Synøve! Sannelig har du ordnet deg arbeid, men selene blir sikkert så flotte; du får be sønnen ha de på utenpå jakka:))
    Jobbstart i dag..og PC'n på jobb stjålet, så jeg har ikke fått gjort noe av det jeg skulle..dårlig start..
    Nyt de milde gradene..det er vel nok vinter igjen ennå lell:)
    Klemmings;)

    SvarSlett
  2. Hei,
    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg. Ser du er en kreativ sjel også. Lykke til med både små og store prosjekter i året som kommer.
    Klem fra Kari

    SvarSlett