fredag 3. februar 2012

Har jeg lampefeber....?


Et utall forskjellige lamper i vårt hus
her; vakker (og dyr) på arbeidsrommet mitt...


...denne er også på arbeidsrommet....


- denne har vært mange steder i huset
nå er den på kjøkkenet
kjøpt lenge før 
det ble "inn" med 
industristil:)


- vi er fremdeles på kjøkkenet
mellom meg og denne 
lille glass-saken 
fra Herstal
ble det kjærlighet 
ved første blikk 
for mange år siden
- en kjærlighet 
som holder 
ennå...


- i yttergangen henger denne 
kriseløsningen fra Claes Olsson...


- og i stua er denne èn av 
7 FORSKJELLIGE
lampetyper....!!!
(forøvrig en av de første lampene 
jeg brukte litt penger på)


På soverommet har jeg denne skjønnheten 
- fra et gammelt hus i hjembygda mi 
for meg er den vakker
har affeksjonsverdi
og jeg er rett og slett 
glad i den...!

MEN ALTSÅ; aner ikke hvor mange lampetyper vi har i dette store huset, disse var bare et lite utvalg som egna seg på trykk!!
Hvorfor klarer jeg ikke å få til et litt mer helhetlig uttrykk?
Nå må vi skaffe oss to nye lamper i stuen
vi skal ha tilsyn på det elektriske anlegget og to av lampene vi har trenger man ikke elektrikerutdannelse for å skjønne at de ikke er helt gode.....
MEN HVA SKAL VI VELGE!!!!

Har alltid hatt problemer med belysning
det blir "ætte sildprisan"
som de sier her....
Tips mottas med takk:))

2 kommentarer:

  1. FJØSLAMPÅ DI DA!! Den passer inn i et hvert hjem ;)
    Lykke til :)
    Klæm

    SvarSlett
  2. Så mange fine lamper du har! Likte spesiellt godt den øverste og "trekkspill-lampa". En slik kunne jeg godt ha tenkt meg selv:)) Skikkelig fin<3

    SvarSlett