tirsdag 31. mai 2011

Rare vesle butikken - definitivt på landet.......


Bilder fra Tingstuo
- inspirasjon og farger


det meste er lov her - vanlige begreper om hva som går ann eksisterer ikke:)
Har du tenkt over hvor mange "lover" vi forholder oss til sånn uten å tenke over det? (he he - artig setning)


Om det hadde vært meg som visste om en slik butikk innen en radius på 4-5 mil fra der jeg bodde
- da ville jeg besøkt den ofte.....
Reflekterer litt over hvor krevende det er å prøve å skape offentlige rom på landsbygda - det er nemlig èn av grunnene til at jeg bruker så mye energi på dette prosjektet mitt. Mange uttrykker at de ønsker seg sosiale møtesteder utafor hjemmesfæren sin på landet også, men så var det dette med å bruke dem da - i en travel kvardag!!!


Gammel rusten beholder for "Stjernetran til fjærkre" er en hilsen fra "før i tida". Tro hva de drømte om den gangen? Var sosialt fellesskap med andre i bygda en sjølsagt ting?

Til dere som leser bloggen min:
HUSK:
Det går fint å ringe og avtale åpningstid i Tingstuo - blir bare glad jeg:))

2 kommentarer:

  1. oj, nydelige bilda fra Tingstuo ;)

    håper det går å kommentere nå da...

    GundaM

    SvarSlett
  2. Fine deg! Takk for helsing!

    Ja, hadde eg hatt Tingstuo i nær radius, hadde eg jammen vore innom både titt og ofte! Slike stader er viktige, altså! Men er frå bygd sjølv, og veit litt om kor vanskeleg det kan vere å få slike ting til å fungere...Folk har det travelt, på bygda òg. Og det er jo sjølvsagt færre med like interesser...
    Håpar du fortsatt får besøk og finn glede i dette! Må vere knallande kjekt:-)

    Klem til deg!

    SvarSlett