søndag 4. januar 2015

Kreativitet...:)


Nylig ønsket jeg dere alle 
et kreativt år...
sjøl har jeg et romslig syn 
på hva kreativitet er:)


her har jeg satt sammen 
fire bruktfunn
som tilsammen ble 
en juledekorasjon på bordet mitt...


svak for dompaper 
har jeg alltid vært...
sjekk opphenget her
det har jeg laga sjøl 
av streng og perler
- den snora som fulgte med 
var bare kjedelig...


denne rullegardina
var ikke pen etter mange års bruk
- men med ukurante mål på vindu 
og ønske om å ha gardina inne i den dype karmen 
fant jeg ingen ny som passa...
problemet ble løst
med et blondestoff sydd fast 
på den nederste delen av gardina
- så holder den noen år til kanskje...;)


16 puter
ble til på mitt arbeidsrom før jul
- de fleste ble julegaver
og ligger i div. sofaer rundt omkring
- tre havna i egen sofa...

...alt dette handler om kreativitet
på forskjellige områder
midt i kvardagen
- jeg hadde ikke 
klart meg uten:)))

Mitt 2015;
mer kreativitet i praksis
og flere "ut-av-bygda-turer" 
for å finne inspirasjon:)



2 kommentarer:

  1. Å ja, kreativitet er jo nettopp mangfold, vi kan prise oss lykkelige som er velsigna med noe av den.....
    Fin ny og kreativ uke til deg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  2. Synes pynten din var kreativ, jeg! Selv har jeg en tendens til å ty til samme tingene hvert år.. for "man har jo det man har.." utfordringen er vel å finne nye måter å bruke det man har, og ikke bare tradisjonelle "juleting". I dag begynner jeg på nedpakking, juletreet først, så får jeg ta litt om gangen. Det blir litt tamt når det blir mindre lys; treet, adventsstakene og lyktene. Jeg pleier å ta de overlevende julestjernene og sette i ei korg med ei lysslynge oppi. Slik har jeg litt jul i en krok ei stund. Vi får håpe på et godt og kreativt år... kanskje inspirere hverandre litt?
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett