fredag 26. desember 2014

Jul inne - jul ute....


i vår tid
er mengden ting
oftere et problem enn en glede...
...denne ene julekula vokter jeg med omhu
den er fra ei tid 
da man tok vare på det man hadde
- min mormor eide den
stort å tenke på 
at denne festet hendene hennes varlig 
til ei grein på juletreet
år etter år etter år.... 


jula hos oss ble annerledes i år
enn den bruker å være 
 på flere måter
- men vakkert er det der ute
dette ser jeg fra kjøkkenvinduet mitt...



julepynt i heimen vår 
er nesten uten unntak basert på tre variabler:
bruktfunn
natur
gaver
*
mye går igjen fra år til år
men det blir aldri 
helt likt...
Til lykke med jula 
alle dere der ute som er innom bloggen min
og aller mest til dere trofaste 
som legger igjen 
kommentarer:)


3 kommentarer:

  1. Skulle gjerne vært i den lille dalen din en tur nå, vandret rundt i det koselige huset, sett på julepynten, hørt historiene……og aller mest pratet med deg. Det lar seg ikke gjøre i virkeligheten, men koselig med en liten bloggvandring.

    Gledelig jul fra meg til deg.

    SvarSlett
  2. God jul Synøve! så sant dette med alle tingene vi har, mye vi ikke setter særlig pris på, og andre ting vi vokter som gull, som betyr enormt mye for oss. Ser fram til et treff igjen. Håper du har ei fin jul. Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  3. Ønsker deg en fortsatt fin romjul, her har vi herlige dager!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett